Dikter..

Här är tre dikter som jag skrivit..
Kärleken sitter inte i hjärtat.
Kärleken sitter inte i sinnet.
Nej, kärleken sitter i djupet av själen.
Det sägs att själen har ett evigt liv.
Kan kärleken då leva förevigt.
Säg mig är kärleken odödlig.
---
Jag drömde i natt.
Det var bara du och jag.
Du höll om mig, du släppte mig inte.
Du viskade mitt namn.
Jag såg hur du log.
Plötsligt lös solen starkare än någonsin.
Jag vaknade.
Jag viskade ditt namn.
Jag kände hur jag log.
---

Jag ligger och blundar då tanken slår mig

Vi människor kan aldrig vara helt säkra över något.

Vi kan aldrig vara säkra på att vi ska komma hem om kvällarna.

Vi kan aldrig vara helt säkra på att vi kommer gå över den där helt vanliga gatan.

Vi kan aldrig vara säkra på att kunna sova tungt varje natt.

Det enda vi människor verkligen kan vara helt säkra på är döden.

Vi är födda och där med måste vi dö.

Döden finns överallt omkring oss.

Den snurrar runt oss som när vinden snurrar runt löven, vi är som de löven, det är vi som snurrar runt och efter döden utan att vi tänker på det.

Och vi gör det dagligen.

Och det sarkastiska i det hela är att.

Vi vet inte om vi kommer få en långsam, smärtsam död, eller en snabb och smärtfri död.

Om vi kommer dö i cancer , en bilolycka eller kanske av ålder.

Men vi vet att en dag kommer vi alla till denna enda.


Hoppas det var något läsvärt.
Kram
/ js

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0