Tankar och funderingar :)

Hur ser vi människor egentligen på döden?
Vissa människor tror att man bara kommer ligga i graven ruttna och försvinna.
Att man bara existerar här på jorden, men ärligt tala tror folk att man bara skulle försvinna plötsligt? Och vart skulle vi försvinna i så fall? I själva intet? Ja men vad är själva intet då? För det måste ju också vara något i så fall..
Efter att några människor kring mig har gått bort, har jag mer och mer börjat tänka på döden.
Eftersom jag är kristen har jag aldrig tvivlat på en himmel.
En plats där det inte finns några sjukdomar,sorg,smärta eller något ont.
En plats där vi alla får vara som vi är.
En plats som är oändlig..
Men som sagt vi har alla olika åsikter vilket jag har full respekt för.
Vissa människor tycker att kristna är konstiga, de tror att man som kristen måste vara tråkig och korrekt.
Men det håller inte jag med om, man får vara hur rolig,glad,annorlunda man bara vill så länge man står för sin tro.
Visst jag svär, jag gör saker som man enligt bibeln egentligen inte får göra.
Men sanningen är den att jag tror inte på allt bokstavligen som står i bibeln.
Och jag har alltid sagt att jag är kristen, men på mitt sätt.
Jag tror man får vara hur man vill så länge man inte skadar sig själv eller andra.
Detta är mina åsikter, vad tror/tycker ni?
Kram
/ js

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0